MENU
FA EN AR
FA EN AR
ایمپلنت دندان چیست؟
اطلاعات مقاله
ایمپلنت دندان چیست؟
۱۴۰۰, مهر ۲۵
اطلاعات تماس
021 2226 7209
info@comfodent.com

روش‌های مختلفی برای ترمیم دندان وجود دارد. یکی از روش‌های درمانی کاشت دندان، ایمپلنت است. در این روش جاهای خالی دندان را با روکش پر می‌کنند. بعد از این روش درمانی، دندان‌های شما دقیقا مشابه دندان‌های طبیعی خواهد بود و از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با دندان‌های طبیعی احساس نخواهید کرد. اگر شما هم می‌خواهید که دندان‌های خراب خود را ترمیم کنید، استفاده از این روش را به شما پیشنهاد می‌دهیم.
ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با این روش جدید جایگزین کردن دندان آشنا کنیم. ما را در ادامه همراهی کنید.
ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که به مرور زمان دندان‌های شما دچار پوسیدگی شود. گاهی ممکن است شرایط به گونه‌ای باشد که امکان درست کردن دندان برای شما فراهم نباشد. در چنین شرایطی مجبور هستید که دندان خودتان را بکشید. جای خالی دندان در دهان شما زیبایی خوبی ندارد. برای این منظور بهتر است از روش‌های کاشت دندان استفاده کنید.
یکی از بهترین روش‌های جایگزین کردن دندان‌های معیوب و یا کشیده، استفاده از روش ایمپلنت است.

ایمپلنت دندان چیست؟

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که به مرور زمان دندان‌های شما دچار پوسیدگی شود. گاهی ممکن است شرایط به گونه‌ای باشد که امکان درست کردن دندان برای شما فراهم نباشد. در چنین شرایطی مجبور هستید که دندان خودتان را بکشید. جای خالی دندان در دهان شما زیبایی خوبی ندارد. برای این منظور بهتر است از روش‌های کاشت دندان استفاده کنید.

یکی از بهترین روش‌های جایگزین کردن دندان‌های معیوب و یا کشیده، استفاده از روش ایمپلنت است. استفاده از این روش دندان‌هایی طبیعی را برای شما به ارمغان می‌آورد. یکی از ویژگی‌های مثبت این روش کاشت دندان، ثابت بودن دندان است؛ بنابراین دیگر نیازی ندارید تا مانند دندان مصنوعی آن را بیرون بیاورید.

این در حالی است که در قدیم روش‌های مختلفی برای کاشت دندان وجود داشت. اما در اکثر این روش‌ها دندان فرد به صورت متحرک بود؛ بنابراین هنگام غذا خوردن مشکلات زیادی را به همراه داشت. اما در این روش جدید فرد دیگر نیاز به درآوردن دندان ندارد و با راحتی هر چه تمام‌تر می‌تواند غذای خود را بخورد. علاوه بر این حس دندان مصنوعی را به فرد نمی‌دهد و شما هیچ تفاوتی با دندان طبیعی احساس نخواهد کرد.

 

در این روش از پیچ‌هایی محکم از جنس فلز استفاده می‌شود که سازگاری بالایی با بدن انسان دارد. این پیچ‌ها با یک عمل جراحی بسیار راحت و بدون درد، در زیر لثه شما قرار می‌گیرد. بعد از قرارگیری در جای مناسب خود، به دندان‌پزشک این امکان را می‌دهد تا بتواند پروتزهای دندانی را بر روی روکش ایمپلنت قرار دهد. در واقع این روش جایگزین ریشه دندان از کار افتاده شما می‌شود و با پایه قوی که ایجاد می‌کند، جایگذاری دندان را ساده‌تر می‌کند.

در چه مواردی بهتر است از کاشت دندان استفاده کرد؟

در گذشته بیشتر افراد مجبور بودند که برای پر کردن قسمت‌های خالی شده لثه خود از دندان مصنوعی استفاده کنند. دندان‌های مصنوعی به دلیل مشکلات فراوان و ظاهر نامناسبی که داشت، اغلب بیماران را دچار دردسر می‌کرد.

اما امروزه دیگر با این روش نگرانی بابت مشکلات بی‌دندانی نخواهید داشت. اگر در گذشته افتادن یک یا چند دندان، غذا خوردن و سایر شرایط زندگی را برای شما سخت و غیرقابل تحمل می‌کرد، اما با این روش رضایت شما را به دنبال خواهد داشت. ایمپلنتولوژی جزو یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا است که با قرار دادن پیچ‌هایی در ناحیه فک، درمانی بدون عارضه و نه چندان سخت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

در واقع این روش همان نقش دندان‌های اصلی شما را بازی می‌کند. به این دلیل که دقیقا خصوصیات ریشه و تاج دندان شما را دارد. در نتیجه اگر از بین روش‌های جایگزینی ریشه، به دنبال یک روش مناسب هستید، روش ایمپلنت یک گزینه‌ی مناسب است چرا که جایگزین دندان شما خواهد شد. بهترین زمان برای استفاده از این روش، داشتن یکی از شرایط زیر است:

  • اگر یکی و یا چندین دندان خود را در اثر یک حادثه از دست دادید، بهترین روش برای جایگزینی این دندان استفاده از این روش است.
  • اگر یک یا چند دندان خود را در کودکی از دست داده‌اید و دندان‌های مجاور شما جابجا شده‌اند، فضای نامناسبی ایجاد می‌شود. شما می‌توانید برای پر کردن این فضاهای خالی از کاشت دندان به این روش استفاده کنید.
  • اگر به صورت مادرزادی رویش برخی از دندان‌های شما با مشکل مواجه شده است، استفاده از این روش باعث می‌شود تا فضای خالی بین دندان‌های شما به خوبی پر شود.
  • اگر دندان افتاده شما باعث ایجاد ظاهری نامناسب شده است، برای داشتن لبخندی زیبا، کاشت دندان را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در چه صورت روش کاشت دندان ناموفق خواهد بود؟

اگرچه ایمپلنت یک روش مناسب و دائمی برای کاشت دندان است، اما همیشه برای تمام افراد موفقیت‌آمیز نیست. از جمله علل ناموفق این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کسانی که سابقه انجام شیمی‌ درمانی و یا رادیوتراپی را دارند و یا در حال انجام چنین درمان‌هایی هستند، احتمال موفق بودن عمل کاشت دندان در آنها بسیار کم است.
  • اگر دچار پوکی استخوان و یا سایر بیماری‌های مشابه هستید، ماندگاری این روش ممکن است زیاد نباشد.
  • کسانی که لثه‌ی آنها از سلامت کامل برخوردار نیست و یا استخوان‌های فک آنها قدرت و انسجام بالایی ندارد، ممکن است برای انجام این روش دچار مشکلاتی شوند.
  • در صورتی که سیگار می‌کشید و یا از سایر دخانیات استفاده می‌کنید، امکان موفقیت این درمان بسیار کم است.
  • اگر داروهایی که بیس فسفونات دارند را مصرف می‌کنید، انجام این روش درمانی را توصیه نمی‌کنیم.
  • در صورتی که بعد از کاشت دندان به روش ایمپلنت بهداشت عمومی دهان و دندان خود را رعایت نکنید، عمر این روش زیاد نخواهد بود.
  • در صورت عدم جراحی نامناسب ممکن است این روش درمانی پس بزند.
  • هرگونه آسیب و ضربه به دندان بعد از عمل جراحی به کمک این روش باعث می‌شود تا دندان شما از بین برود.

 

انواع ایمپلنت دندان

این روش به صورت تک مرحله‌ای و چند مرحله‌ای انجام می‌شود. انتخاب روش مناسب تنها براساس نظر متخصص انجام می‌گیرد. همانطور که از نام روش تک مرحله‌ای مشخص است، جراحی و بخیه دندان تنها در یک مرحله انجام می‌شود. اما برای روش چند مرحله‌ای به جلسات بیشتری نیاز است تا مرحله درمان تکمیل شود. به صورت کلی روش‌های کاشت دندان شامل موارد زیر است:

  • افتادن تنها یک دندان: گاهی ممکن است که یکی از دندان‌های جلوی شما افتاده باشد. در چنین شرایطی برخی برای پر کردن این فضای خالی از روش بریج استفاده می‌کنند. در این روش دندان‌پزشک مجبور است که دندان‌های مجاور این قسمت را تراش دهد. در نتیجه دندان‌های سالم شما نیز ممکن است دچار آسیب شود و به مرور زمان باعث پوسیدگی و یا تحلیل استخوان می‌شود.

اما در روش ایمپلنت آسیبی به دندان‌های مجاور وارد نمی‌شود و استخوان‌های شما دچار تحلیل نخواهد شد.

افتادن چندین دندان: برخی برای رفع این مشکل از پروتزهای متحرک استفاده می‌کنند. اگرچه این روش نیازی به تراش دیگر دندان‌ها ندارد، اما فشار بسیار زیادی را به دندان‌های پایه مجاور وارد می‌کند.

در نتیجه به مرور زمان، دندان سالم شما لق شده و منجر به پوسیدگی آن می‌شود. این در حالی است که در کاشت ایمپلنت هم زیبایی ظاهری دندان حفظ می‌شود و هم آسیب رسیدن به سایر دندان‌ها را به صفر می‌رساند.

افتادن همه دندان‌ها: در صورت از دست رفتن تمامی دندان‌ها، برخی از پروتزهای کاملا متحرک استفاده می‌کنند. سختی تکلم، لقی پروتز در دهان و ... از جمله مشکلاتی است که این افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این در حالی است که هیچ‌کدام از این بیماری‌ها در روش ایمپلنت وجود ندارد و بعد از کاشت دندان با این روش، زیبایی به چهره شما باز می‌گردد.

مراقبت‌های لازم قبل از عمل کاشت دندان

اگر قصد عمل جراحی کاشت دندان به این روش را دارید، بهتر است قبل از درمان کارهایی را جهت آمادگی هر چه بیشتر خود انجام دهید. از جمله مراقبت‌های قبل از عمل جراحی کاشت دندان شامل موارد زیر است:

  • قبل از انجام هر درمانی، باید شرایط پزشکی خاص خود را با پزشک معالج در جریان بگذارید. این موارد در تشکیل پرونده دندان‌پزشکی شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر بیماری زمینه‌ای دارید، بهتر است آن را با دندانپزشک خود مطرح کنید. میزان موفقیت این عمل جراحی بستگی به شرایط شما دارد؛ بنابراین وضع عمومی شما می‌تواند میزان موفقیت این عمل را بالا ببرد.
  • قبل از عمل جراحی کاشت دندان، پزشک معالج لثه‌ها شما را معاینه می‌کند تا از سلامتی کامل آنها اطمینان داشته باشد. به این دلیل که وجود عفونت یا پوسیدگی در لثه‌ها و یا دندان‌ها باید قبل از ایمپلنت به طور کامل از بین برود.
  • بعد از اینکه دندانپزشک، از سلامت بافت‌های دهانی در محل کاشت و اطراف آن اطمینان حاصل پیدا کرد، از شما اسکن رادیوگرافی مخصوص این روش به نام CBCT یا DVT می‌خواهد. شما می‌توانید این اسکن را از مراکز رادیولوژی تخصصی فک و صورت تهیه کنید.
  • ارتفاع و ضخامت استخوان، محل عبور اعصاب مهم، سینوس‌ها، بهترین سایز، محل درست قرارگیری دندان و ... از جمله مواردی است که از طریق این اسکن مشخص می‌شود.
  • آخرین مرحله قبل از عمل جراحی کاشت دندان، بررسی شرایط خاص پزشکی شما است. در صورتی که سابقه یکی از بیماری‌ها مانند فشار خون بالا، سابقه پیوند عضو، سابقه سکته قلبی و مغزی و ... را دارید و یا دارویی خاص مصرف می‌کنید، همه‌ی این عوامل می‌تواند در روند درمان شما تاثیرگذار باشد. در صورت نیاز دندانپزشک شرایط شما را با پزشک دیگری در میان می‌گذارد.

انواع روش کاشت دندان از نظر علمی

در شرایط مختلف افراد مجبور به انجام عمل جراحی ایمپلنت هستند. از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روش داخل استخوان: یکی از معروف‌ترین روش‌های کاشت دندان است. در این روش از یک پیچ استفاده می‌شود که داخل استخوان قرار می‌گیرد.
  • روش ساب پریوستیال: در صورتی که استخوان فک پایین صورت شما تحلیل بسیار شدیدی رفته باشد، بهتر است از روش ساب پریوستیال استفاده کنید. در این روش از یک سازه‌ای استفاده می‌شود که بر روی فک پایین و زیر لثه قرار می‌گیرد. سپس دندانپزشک ساختار پرتوزی را بر روی آن قرار می‌دهد.
  • روش زایگوماتیک: در صورتی که استخوان فک بالای شما تحلیل شدیدی داشته باشد، از یک ساختار فلزی استفاده می‌شود. این ساختار فلزی به استخوان گونه شما پیچ می‌شود.

البته توجه به این نکته ضروری است که امروزه روش‌های متنوعی جهت پیوند استخوان جهت بازسازی استخوان فک وجود دارد؛ بنابراین در حال حاضر دیگر دو روش آخر چندان مورد استفاده نیست.

فرایند عمل جراحی کاشت دندان

مدت زمان عمل جراحی ایمپلنت بستگی به تعداد و پیچیدگی عمل دارد. به عنوان مثال ممکن است چندین دندان در یک عمل جراحی شود. در چنین شرایطی عمل شما طولانی‌تر از حد معمول است.

فرایند انجام این عمل جراحی شامل موارد زیر است:

  • دندانپزشک برای انجام این عمل از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند؛ بنابراین در حین عمل بیدار هستید و تمام حرکات و صداهای دندانپزشک را می‌شنوید اما هیچ دردی احساس نخواهید کرد. اگر اضطراب زیادی دارید توصیه می‌کنیم که از یک آرام‌بخش استفاده کنید تا در طول عمل استرس کمتری داشته و آرامش کافی داشته باشید. این شرایط کمک می‌کند تا دندانپزشک نیز با آرامش بیشتری عمل خود را انجام دهد.
  • بعد از بی‌حسی کامل لثه، دندانپزشک برشی را بر روی لثه شما ایجاد می‌کند. همچنین یک سوراخ کوچک نیز بر روی استخوان فک شما ایجاد می‌کند. سپس پیچ را درون این سوراخ قرار می‌دهد.
  • در برخی از شرایط دندانپزشک می‌تواند عمل ایمپلنت را در یک جلسه برای شما انجام دهد. در چنین شرایطی هم کشیدن دندان آسیب‌دیده و هم کاشت دندان در طی یک عمل جراحی است. البته لازم به ذکر است که همیشه این عمل برای همه امکان‌پذیر نیست و دندانپزشک با بررسی شرایط این کار را انجام می‌دهد.
  • در صورتی که عمل کاشت دندان یک مرحله‌ای برای شما امکان‌پذیر نبود، باید این عمل را در طی چندین ماه انجام دهید. به عنوان مثال بعد از کشیدن دندان‌ها، عمل کاشت برای دندان‌های فک بالا در حدود 3 تا 6 ماه و دندان‌های فک پایین بین 2 تا 4 ماه طول می‌کشد. به این روش تاخیری گفته می‌شود.
  • در برخی شرایط خاص دندانپزشک برای انجام عمل، شما را بیهوش کامل می‌کند. البته تمامی این مراحل باید در یک مرکز تخصصی اتفاق بیفتد.

تفاوت کاشت دندان فوری با کاشت دندان تاخیری

در روش کاشت یک مرحله‌ای و یا همان فوری، دندانپزشک میله و اتصالات بین پروتز و ایمپلنت را به صورت همزمان با هم قرار می‌دهد. در چنین شرایطی بعد از عمل جراحی کاشت، شما می‌توانید ضمائم آن را در دهان خود به راحتی مشاهده کنید.

اما در روش دو مرحله‌ای و یا همان تاخیری، ابتدا دندانپزشک میله‌ای را در زیر لثه شما قرار می‌دهد. البته شما قادر به دیدن این میله نخواهید بود. بعد از دو تا سه ماه باید صبر کنید تا لثه و استخوان آن ترمیم شود. بعد از آن شما بار دیگر جراحی می‌شوید. البته این جراحی نسبت به دفعه قبل کمی سبک‌تر است و دندانپزشک اتصالات را به میله متصل می‌کند.

بعد از گذشت دو تا چهار ماه بعد از جراحی اولیه، پروتز نهایی را تحویل خواهید گرفت. البته شما می‌توانید برای راحت‌تر شدن جویدن غذا و یا زیبایی چهره خود تا در آمدن پروتز نهایی از پروتزهای دیگر مانند موقت، متحرک، ثابت و ... استفاده کنید. این پروتزها کمک می‌کنند تا جای دندان خالی شده شما پر شود تا شرایط شما کمی بهبود یابد.

مراقبت‌های بعد از عمل کاشت دندان

بعد از جراحی ایمپلنت دندان بهتر است مراقبت‌های لازم را داشته باشید تا عمل شما به خوبی انجام شود. از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بعد از انجام این جراحی نیاز به استراحت دارید تا اثر بی‌حسی دندان شما به طور کامل از بین برود و دهان شما به حالت اولیه خود بازگردد. اثر بیحسی این جراحی ممکن است تا چندین ساعت طول بکشد؛ بنابراین نگران نباشید. در صورت نیاز به مسکن نیز می‌توانید زیر نظر پزشک داروی مناسب را استفاده کنید تا اثر ناراحتی بی‌حسی به طور کامل برطرف شود.
  • اگر برای انجام این عمل بی‌حسی موضعی کرده باشید، می‌توانید به راحتی به خانه برگردید. اما اگر برای جراحی کاشت دندان بیهوش شده‌اید، بهتر است همراه داشته باشید تا شما را تا رسیدن به خانه کمک کند. همچنین بهتر است در خانه نیز کسی از شما مراقبت کند تا اثرات بیهوشی به طور کامل از بین برود.
  • استراحت کافی بعد از عمل جراحی ایمپلنت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بهتر است غذاهای نرم و آبکی استفاده کنید. همچنین تا زمانی که اثر بی‌حسی به طور کامل از بین نرفته است، توصیه می‌کنیم که غذاها و نوشیدنی‌های گرم و داغ به هیچ عنوان استفاده نکنید. چرا که دهان شما بی‌حس است و متوجه گرمی و داغی غذا نخواهید شد. در نتیجه ممکن است دهانتان بسوزد.
  • بعد از این عمل جراحی مانند قبل باید بهداشت دهان و دندان خودتان را رعایت کنید. برای این منظور استفاده از مسواک و خمیردندان را به شما توصیه می‌کنیم. البته برای تمیزشدن راحت‌تر دندان‌ها پیشنهاد می‌کنیم که از مسواک‌های ویژه‌ای استفاده کنید تا راحت‌تر بتوانید بین دندان‌های خودتان را تمیز کنید.
  • بعد از انجام این روش، بهتر است مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را به طور کلی کنار بگذارید.

مزایای کاشت دندان

اگرچه این روش درمانی جهت کاشت دندان، هزینه‌ی بسیار بالایی دارد، اما مزایای این روش باعث شده است تا بیشتر افراد به این روش کاشت دندان روی بیاورند. از جمله مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راحتی استفاده، مقاومت بالا در برابر شکستگی، غذا خوردن راحت‌تر، زیبایی فوق‌العاده دندان‌ها از جمله دلایلی است که باعث می‌شود تا بیماران روش درمانی ایمپلنت را نسبت به سایر روش‌های کاشت دندان مانند بریج‌های ثابت و یا پروتز‌های متحرک ترجیح دهند. در صورتی که بهداشت دهان و دندان خود را بعد از عمل همچنان حفظ کنید، این دندان‌ها مانند یک دندان طبیعی می‌شود.
  • برخلاف سایر روش‌ها، دندان‌های مجاور دندان از دست رفته، قربانی نخواهند شد. این در حالی است که در سایر روش‌ها بعد از مدتی دندان‌های سالم کناری دچار پوسیدگی می‌شود.
  • عمر این روش درمانی در مقایسه با سایر روش‌ها بسیار طولانی‌تر است. همچنین در صورت از دست رفتن آن می‌توانید به راحتی دوباره آن را جایگزین کنید.
  • این روش درمانی جزو یکی از سریع‌ترین روش‌ها جهت جایگزینی دندان از دست رفته است. به خصوص اگر مشکلات لثه‌ای نداشته باشید و استخوان‌های شما از سلامت کامل برخوردار باشند، به راحتی و به سرعت می‌توانید دندان افتاده را جایگزین کنید.
  • در این روش، پایه فلزی کار همانند ریشه دندان، داخل استخوان لثه قرار می‌گیرد. در نتیجه استخوان فک شما به دلیل حمایت توسط ایمپلنت دچار تحلیل نمی‌شود. یکی از تاثیرات مثبت این شرایط عدم تغییر فرم صورت است.

مضرات، مشکلات، عوارض و معایب روش کاشت دندان به این روش

با وجود تمام مزایای این روش، مشکلاتی نیز دارد. البته برای کاهش عوارض این روش بهتر است از مراجعه به دندانپزشک غیر متخصص جدا خودداری کنید؛ بنابراین انتخاب یک متخصص خوب باعث می‌شود تا مشکلات و عوارض این روش کمتر سود. از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت این روش نسبت به سایر روش‌های جایگزین کردن دندان مانند پروتز ثابت یا پروتز متحرک بالاتر است.  به عنوان مثال هزینه انجام کاشت یک دندان با استفاده از این روش چیزی در حدود چهار میلیون تا شش میلیون تومان برای شما تمام می‌شود. البته این نرخ دندان برای فروردین ماه سال 99 است. مطمئنا میزان هزینه این روش سالیانه افزایش خواهد یافت.
  • از دیگر معایب کاشت دندان به روش ایمپلنت زمان‌بر بودن آن است. برای انجام این روش حداقل بین 4 تا 9 ماه باید صبر کنید.
  • از آنجایی که این روش یک جراحی محسوب می‌شود، در نتیجه تمام ریسک‌های مربوط به عمل جراحی را دارا است. به عنوان مثال ممکن است دندان شما عفونت کند و یا بعد از کاشت عمل شما پس بزند. در چنین حالتی نیاز به جایگزینی مجدد دارید. البته جای هیچ‌ نگرانی وجود ندارد. چرا که این روش حداقل شکست را در بر دارد.
  • بعد از انجام این روش درمانی نیاز دارید تا به صورت دوره‌ای جهت معاینات به دندانپزشکی مراجعه کنید تا دندانپزشک به صورت مرتب دندان‌های شما را بررسی کند.
  • ممکن است در طی عمل جراحی دچار آسیب‌های عصبی شوید. این مشکل همراه با درد، بی‌حسی، سوزن سوزن شدن لب‌ها و لثه‌های شما است.
  • مشکلات سینوسی از دیگر مواردی است که در این روش درمانی ممکن است برای شما اتفاق بیفتد. به عنوان مثال ممکن است ایمپلنت که در فک بالای شما قرار داده شده از حفره‌های سینوسی شما بیرون بیاید.

هزینه درمانی کاشت دندان

اگر قصد درمان دندان خود به روش ایمپلنت را دارید، باید بدانید که هزینه و قیمت آن بستگی به شرایط دندانی شما دارد؛ بنابراین نمی‌توان یک قیمت درمانی ثابت برای تمامی افراد گفت. برای این منظور ابتدا لازم است تا توسط پزشک متخصص این روش شما را ویزیت کند. سپس براساس وضعیت دندان قیمت درمان شما را تعیین کند. از جمله عواملی که بر روی قیمت نهایی این درمان تاثیرگذار است، شامل موارد زیر است:

  • اگر درمان شما توسط پزشک متخصص و یا پزشک عمومی دندانپزشکی انجام شود، هزینه درمان شما متفاوت خواهد بود.
  • در صورت نیاز به پیوند استخوان هزینه درمان شما بالاتر می‌رود.
  • اگر درمان شما نیاز به بالا بردن سینوس دارد، هزینه درمان متفاوت خواهد بود.
  • نوع برند کارگذاشته شده می‌تواند بر روی هزینه درمان تاثیرگذار باشد.
  • نوع کشور سازنده ایمپلنت نیز بر روی قیمت‌ درمان نیز تاثیرگذار است. انتخاب کشور سازنده برعهده شما خواهد بود.

بنابراین علت گرانی این روش درمانی نسبت به سایر روش‌های درمانی سنتی دندانپزشکی به هزینه کاشت، قطعات پروتزی در کنار هزینه لابراتواری مربوط می‌شود. این در حالی است که روکش دندان‌های عادی هزینه‌ای کمتر از این مقدار دارد.

کاربردهای کاشت دندان برای درمان مشکلات دندان

  • این روش درمان، یک روش جایگزینی عالی برای دندان‌های طبیعی شما است.
  • برخی از پزشکان از این روش جهت تکیه‌گاه دندان‌های مصنوعی استفاده می‌کنند. همچنین برخی از پزشکان از این روش کاشت جهت کمک به سایر فرایندهای کاشت استفاده می‌کنند. به این دلیل که ثبات و استحکام پایه‌های این روش بسیار بالا است. در نتیجه می‌تواند یک تکیه‌گاه عالی برای دندان مصنوعی باشد.
  • اگر تمام دندان‌های شما در اثر پوسیدگی و یا برخی بیماری‌های لثه از بین رفته باشد، بهتر است از این روش جهت جایگزینی تمام دندان‌های خود استفاده کنید.
  • برخی از متخصصین دندانپزشک از ایمپلنت جهت جابجایی دندان در درمان‌های مربوط به ارتودنسی دندان‌ها استفاده می‌کنند. اتصال مینی ایمپلنت به استخوان آرواره، باعث حرکت و جابجایی دندان‌ها می‌شود. بعد از درمان دندانپزشک می‌توانید میله را از فک شما خارج کند.

برای انجام این درمان، ایمپلنت‌ها در مناطقی از استخوان شما قرار می‌گیرد که از استحکام خوبی برخوردار باشد.

سخن نهایی

ما در این مقاله در رابطه با روش درمانی ایمپلنت جهت کاشت دندان صحبت کردیم. مزایای این روش در مقایسه با سایر روش‌های سنتی بسیار بالاست و در صورت بروز مشکل بی‌دندانی دیگر نگرانی بابت این موضوع نخواهید داشت. به این دلیل که با یک درمان راحت می‌توانید زیبایی اولیه دندان‌های خود را بدست آورید.

سازگاری بالای این روش با دندان‌های شما از جمله ویژگی‌هایی است که شما را از انجام این عمل جراحی پشیمان نخواهد کرد. در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نظر می‌توانید زیر همین پست نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشیم.